Tuesday 8 October 2013

Masaalah On Plug Pc Dan Lappy Terus On

Kawan-kawan tentu pernah mengalami situasi beginikan :

aku balik kampung 3 minggu....pastu bila aku  shutdown komputer aku ok aje......esoknya aku bukak suis plug dia teerus on....

takpayah tekan on kat cpu...apasal ha ada virus ke ????tapi aku dah scantakde apa2……..

Ok,jika keadaan ini terjadi kawan-kawan semua,jangan risau ada jalan penyelesaiannya,ikuti langkah2 ini ;

masalah tu berlaku biasanya disebabkan elektrik mati tiba-tiba. Apabila kita on  aje suis kat dinding pc pun terus on. Tu bukan satu masalah yang besar.
cadangan Penyelesaian  ialah :

1. ikut cara ini .... tekan butang power lama-lama 50 saat ke. dia mati terus.
2. buka bateri kat motherboard ( saiz duit siling 20 sen ) dan pasang semula.Pc dan Lappy anda akan normal semula.

3.Kalau masih terjadi juga kita on plug dia trus on makan perlulah ditukar bateri pada motherboard itu.

Tak perlu risau dia tak mengangu hardisk dan file storan.

No comments:

Post a Comment